Sopimusehdot

1. Sopimuksen osapuolet ja tarkoitus

Sopimuksen osapuolina ovat autonpesua tarjoava pesuyritys ja asiakas. Sopimuksen tarkoituksena on tarjota yksityisasiakkaille yksittäis-, kuukausi- tai vuosihintaista autonpesupalvelua. Asiakkaalla on käytössään pesuyrityksen kaikki kolme pesukatua samalla sopimuksella. Sopimus muodostuu asiakkaan ostaessa jonkin pesupalvelun. Pesupalvelu liitetään asiakkaan ilmoittamaan auton rekisteritunnukseen. Pesusopimus liitetään lisäksi asiakkaan EasyWash sovelluksella rekisteröimään käyttäjään. Asiakas voi myös ostaa EasyWash sovelluksella myös lisäpalveluita palveluntarjoajan kulloinkin voimassa olevan pesutarjonnan mukaisesti. Pesusopimus ei koske ammatti-, eikä yritysautoilijoita. Kk-pesu on tarkoitettu yksityisautoilijan tavanomaiseen auton ylläpitoon. Mikäli auton pesumäärä jatkuvasti ylittää 8 kertaa kuukaudessa on palveluntarjoajalla oikeus katkaista sopimus.

2. Palvelun hinta, veloitus ja voimassaolo.

Pesupalvelu voidaan veloittaa EasyWash sovelluksessa kulloinkin voimassa olevista vaihtoehdoista asiakkaan valitsemalla tavalla.

Palveluntarjoajan palveluiden hinnat ovat esillä EasyWash sovelluksessa. Palvelun hinta on määritetty sopimuksen tekohetkellä, palveluntarjoajalla on oikeus korottaa kuukausisopimuksen hintaa sopimuksen päättymisestä lukien.

Yksittäisen pesun ostaminen veloitetaan ostohetkellä. Kuukausipesuissa ensimmäinen veloitus tapahtuu ensimmäisellä ostohetkellä ja kuukausipesun sopimuskausi on voimassa 30 päivää. Järjestelmä veloittaa automaattisesti seuraavan sopimusjakson samana päivänä päivän päättyessä ellei asiakas erikseen irtisano sopimusta ennen sitä.

Jos asiakas vaihtaa autoa, asiakas voi tiedustella pesulasta mahdollisuutta vaihtaa uusi auto sopimukseen.

Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa tarjoamiaan palveluja tai poistaa tai lisätä uusia palveluita palvelutarjontaansa.

3. Tietojenkäsittely

Palveluntarjoajalla on oikeus käyttää asiakkaan tietoja tarjotakseen asiakkaalle sopimuksen mukaista pesupalvelua. Palveluntarjoaja voi myös lähettää asiakkaalle markkinointiviestintää.

4. Palvelun saatavuus

Jos autonpesulaitteisto rikkoutuu niin että pesupalvelun tarjoaminen keskeytyy ei palveluntarjoajalla ole velvollisuutta tarjota palvelukatkoksesta johtuvasta syystä palautuksia palvelusopimuksen kuukausimaksuista. Ennalta ilmoitetut huoltokatkot eivät oikeuta palautuksiin tai alennettuun hintaan kuukausipesusopimuksesta. Palveluntarjoaja pyrkii tarjoamaan 97% autonpesukoneen saatavuuden vuositasolla määrittelemällään aukioloajalla.

5. Sopimuksen irtisanominen

Asiakas voi irtisanoa pesusopimuksensa halutessaan EasyWash sovelluksen kautta, jo maksetusta pesupalvelusta ei palauteta maksua takaisin. Asiakas voi käyttää sopimusta irtisanomisen jälkeen pesemiseen viimeisen maksetun sopimuskauden loppuun saakka. Jos asiakas poistaa käyttäjärekisteröintinsä EasyWash sovelluksella pesusopimus irtisanotaan eikä sopimusta voi käyttää pesemiseen enää rekisteröinnin poiston jälkeen. Palveluntarjoaja voi irtisanoa yksipuolisesti pesusopimuksen seuraavien asiakkaista tai hänen autostaan johtuvien syiden vuoksi:

- Pesua ei ole maksettu

- Auto ei ole soveltuva auton automaattiseen pesemiseen, esimerkiksi auton äärimitat, lisävarusteet tai jälkiasennetut laitteet, lisävalot, puskurit, karjapuskurit, kattotelineet, spoilerit tai muut ulokkeet tai korisarjat erityisesti mutta ei rajoittuen liimaamalla tehdyt jälkiasennetut eivät sovellu pesukoneeseen tai rekisterikilpi ei ole luettavissa. 

- Autoa ei ole valmisteltu auton automaattiseen pesemiseen.

- Autonpesu laitteistoa käytetään väärin, ohjeiden vastaisesti tai sille tehdään vahinkoa.  

- Pesutulos ei vastaa odotuksia, esimerkiksi, jos on ostettu pesutuote, joka ei vastaa esim. vallitsevia sääolosuhteita, tai auton likaisuusaste on ylivoimainen valitulle pesutyypille. Eli esim. ”Pikapesu”  ei se välttämättä sisällä liuottimia, jolloin asvalttijäämiä saattaa jäädä autoon pesun jälkeen. Lisäksi jos autoa ei ole pesty säännöllisesti ei automaattipesu ei välttämättä saa kaikkea likaa irti.

- Aiheuttaa pesutoiminnassa häiriöitä muille asiakkaille, ei noudata sääntöjä tai ohjeita, hidastaa pesutapahtumaa, etuilee jonossa tai toimii muutoin häiriöksi palveluntarjoajan mielestä, myös ilman että palveluntarjoajan tarvitsee sitä erikseen kirjallisesti tai muulla todistusaineistolla osoittaa.

6. Mahdolliset vahingot

Asiakas on velvollinen tutustumaan pesulaitteiston käyttöohjeisiin ennen ensimmäistä pesukoneen käyttökertaa. Tarvittaessa henkilökunta avustaa tässä. Jos asiakas ei noudata autonpesupaikan ohjeita, esim. ei kytke vaihteistoa vapaa-asentoon, automaattivaihtestossa asentoon ”N”, tai kytkee käsijarrun, tai ei vapauta mahdollista sähköisesti automaattisesti kytkeytyvää seisontajarrua, on asiakas korvausvelvollinen aiheuttamistaan vahingoista. Tapauksessa, jossa asiakas tai ajoneuvo vahingoittuvat tavalla tai toisella autonpesu tapahtuman seurauksena, on korvauskäsittely suoritettava aina vakuutusyhtiön kautta. Osapuolina käsittelyssä on asiakas ja pesupalvelua tarjoava pesulayritys. Vahinkotarkastajan tulee todeta vahinko. 

7. Tutustumistarjous

Asiakas voi ostaa ensimmäisen kuukauden alennettuun hintaan, jos rekisterinumerolla EI ole ollut ennen kuukausisopimusta.

30 pv jälkeen sopimus jatkuu normaalihintaisena, jos sopimusta ei lopeteta.